Wednesday, November 10, 2010

bahagia tengok orang lain gembira..

Assalamualaikum..

Entri kali ni topic je nampak cam sedih.Tapi dalam hati memang aku gembira *^__^* Gembira bila kawan-kawan aku mula berumah dan bertangga. Umah tangga lah! Senang cite, kahwin. Bagi orang nomad cam aku yang asyik berpindah randah masa zaman sekolah, istilah nak jumpa kawan-kawan lama zaman sekolah ni macam susah sket.Tambah-tambah sume pakat-pakat further study jaoh-jaoh. Cuti semester macam janji sana sini tapi tak jadi jumpa juga. Tup-tup bila dah ke tempat asalku..haha, dapat kad kenduri kawen plak. Masa tu berjalan kan.Mana leh sekat-sekat. Dengar Hani nak kawen, aku pulak rasa tak sabar nak jumpa dia. Ye lah, kawan zaman sekolah rendah wei.

Tiba-tiba..lagu "The Pearl" berkumandang, maka teringatlah aku kisah-kisah silam bersama dia..

1) Aku rasa darjah 4 kami mula rapat. Main petang ke cuti ke kat umah dia. Sebab ayah dia bela merak kat umah.Cam ada mini zoo kat umah Hani ni.Tapi, aku tak tau masih wujudkan mini zoo tu sekarang.


2) Kami ni gila gelak.Aku rasa dia masih meneruskan hobi gelak dia tu. Happy.Hehe.Aku kurang dah sekarang ngan hobi gelak tu. wahaha.


3)Berkongsi hobi mengumpul setem. Sekarang aku dah pencen bab-bab ni.Tapi still jaga album setem yang besar tu. Maklumla khazanah lama. Mana tau nak lelong setem Puteri Diana nanti. Kot dapat bape juta rupiah..haha *ada hati kau nak jual* Tidak! Hani masih mengumpul lagi or tak kita kena tanya la..hehe..


4)Kali terakhir, masa kami nak PMR dia datang umah pakai baju kurung.Tapi ngan kasut sport. hehe.Last dah tu jumpa.Pastu kirim kad raya, surat, kad2 kerinduan ja melalui pos. Then, umur 24 jumpa dalam FB, pastu dengar-dengar nak kawen.

Time kenduri la aku berjumpa ngan dia semula. Masih ayu dan lemah-lembut seperti dulu. Anyway,congrats Hani.Semoga bahagia di dunia dan di akhirat. Semoga perkahwinan ini diberkati Allah. Aku dengar kuliah agama, kita tak digalakkan wish 'Selamat Pengantin Baru'. So, this is a new steps for me. Aminn.
Sesi terjahan kenduri kali ni diketuai oleh saudari Farah Hanna dan Haslina. Ni pun last-last minutes plan ngan depa. Anyway thanks ya. Tak de r aku kena melangut sorang-sorang.Hehe. Jom kita tengok gambar yang sempat di ambil.
                                     sebenarnya tak tau lak sama tema kali ni ngan pengantin.Hehe.



time ni tak tau nak bergaya camne dah sebenarnya..
apa la cik has tengok tu..

                                                            sama tak muka kami..hehe

jap..jap aku simpan lagi lukisan si Hani ni..

diba  & Hani..tengok tepi kad tu tulis PMR 01.

                                           penanda buku ni dapat dari dia masa darjah 6.

Ha, masuk bab cita bookmark ni.Sebenarnya aku tak dapat join ke alor staq lawatan sambil belajar. Time tu RM 10, abes dah UPSR. Punya la excited nak naik bus sebab tak pernah naik bus,sampai demam..Haha. Pagi tu juga aku ngan abah pi umah kawan aku yang tak daftar, bagi kat dia tiket tu. Nak jadi cita, pukul 10 pagi dah kebah. Aduhai.Kalau la aku ikut kan...huhu..sebab tu Hani bagi cenderamata ni untuk aku. Tu la lain kali jangan excited sangat!

Next event ialah kenduri Cik Farah kitew..mesti grand abes ni..Tak sabar aku..haha...aku??? Kita serah pada ibu bapa ya..Fail bab cari-mencari nih..hehe..k,adios..salam

3 comments:

hanna montelna said...

wah aku dah jadik pengkomen tegar kat belog ang ni..

hahaha save the date okies...ala bukan aku la pas ni...ada lagi geng2 nak menyusul sebelum aku...

hahahah giler simpan kad hat dolu2...terbaek la dib...

diba said...

ha, aku tggu la sapa lg nk kwen pasni
..seru dh smpai kan...doa kt aku sma..hehe..

msti la simpan..yg peta sara yg buat aku terkedu!

nk kena promote kt sara nih..^__^
nngis tgk peta nk p umh dia.

hanna montelna said...

hua hua hua acu ang scan..pastu upload kat fb...mau dia ketawa berdarah tgk...hahahaha

hahahahaha baek...cepat la kawen ang k...